آموزشی

راهنمای خرید عمده شال 1402

فروشگاه شال و روسری دارید؟ این مدل شال جدید را بیشتر بخرید!

کاملترین راهنمای خرید عمده شال در سال ۱۴۰۲ را برای شما که شال فروشی دارید آماده کرده‌ام. بیایید مستقیم برویم سر اصل مطلب. چه چیزی برای یک فروشگاه شال و  روسری مهم است؟ تنوع محصول و تنوع قیمت و فضای چشمگیر! دکور زیبا و فضای چشمگیر را معمولا همه دارند اما احتمالا همه‌ی فروشندگان فلان مدل شال جدید که مشتری می‌خواهد را ندارند.

در این مطلب نکاتی در مورد تنوع محصول به شما خواهم گفت که در نرخ تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تاثیر مثبتی دارد و از طرفی برای شما هم زحمتی ندارد. مسئله صرفا کار هوشمندانه است، همان کاری که قبلا می‌کردید، اما با رویکردی زیرکانه‌تر.

راهنمای خرید عمده شال و انواع آن در ۴ دسته

قبل از هر چیز اجازه دهید به شما تبریک بگویم، چون همین که شما فروشنده‌ی تخصصی شال و روسری هستید (فقط شال و روسری می‌فروشید… همینطور است؟!) یعنی یکی از اصول مهم تجارت مدرن را رعایت می‌کنید، اصلی که اصطلاحا به آن نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه‌ای می‌گویند.

در مورد نیچ مارکتینگ در مقالات بعدی بیشتر صحبت خواهیم کرد. فعلا بدانید که اگر فروشنده‌ی تخصصی شال و روسری هستید، تا اینجا درست آمده‌اید.

حال که بازاریابی گوشه‌ای را رعایت می‌کنید، باید تنوع جنس کافی داشته باشید تا آن گوشه‌ای که در دست گرفته‌اید را به‌صورت تخصصی از آن خود کنید، به همین دلیل است که هنگام خرید انواع شال عمده باید ۴ دسته‌بندی مهم را در نظر داشته باشید:

راهنمای خرید عمده شال در 4 دسته

قواره

قواره شال یعنی همان اندازه و ابعاد شال که خب قطعا شما با این مفهوم آشنا هستید. برندهای تولیدی هنگام تولید شال، قواره‌های مختلف در نظر می‌گیرند تا محصولشان پاسخگوی نیاز انواع مشتری باشد. شما هم سعی کنید زمانی که در حال خرید شال عمده هستید، حتما انواع قواره‌ها را تهیه کنید تا اصطلاحا جنستان جور باشد.

فصل

شالی که مناسب فصل باشد تقریبا در دسته‌ی شال ترند هم قرار می‌گیرد، با این تفاوت که شال فصل مدام تکرار می‌شود اما شال ترند به فضای مد نزدیکتر است. مد روز با توجه به شخصیت و پرسونای مشتری متفاوت است اما نیاز مشتری بر اساس فصل تکرار می‌شود، به همین دلیل همیشه سعی کنید شال و روسری فصل جاری و فصل آینده را تهیه و تنوع اجناس را حفظ کنید.

جنس

در سومین دسته‌بندی از راهنمای خرید عمده شال، شما که شال فروشی دارید همیشه سعی کنید تنوع جنس را داشته باشید. برای بانوان مسئله‌ی جنس شال و روسری مهم است چرا که در مناسبت پوشش آن شال یا روسری تاثیر دارد. بگذارید واضحتر بیان کنم:

  • ابریشم

خانمها در فصل بهار بیشتر به دنبال روسری و شال ابریشمی هستند. علاوه بر فصل، استفاده از این جنس در مجالس نیز بسیار کاربردی است. تولید شال ابریشمی به دلیل خاصیت فوق‌العاده‌ای که دارد هیچوقت متوقف نخواهد شد. ابریشم براق، لطیف، جاذب رطوبت و بسیار مقاوم است.

  • حریر

حریر همان ابریشم است با این تفاوت که از الیاف طبیعی کرم ابریشم به دست می‌آید. برای افرادی که موهای حساسی دارند، پارچه‌ی حریر گزینه‌ی خوبی برای انتخاب است. ساتن و سیلیک هم از پیله‌ی کرم ابریشم تهیه می‌شوند و در ادامه به آن‌ها می‌رسیم.

شال و روسری حریر بسیار لیز است، به همین دلیل برای استفاده‌ی روزانه چندان کاربرد ندارد. در نقطه‌ی مقابل، این جنس برای مجالس، رویدادها، استفاده در مدلینگ و حتی برای ست کردن فوق‌العاده کاربردی و جذاب است.

  • نخ

نخ از پنبه تهیه می‌شود و به همین دلیل انواع شال نخی ایستایی خوبی روی سر و سطوح مختلف دیگر دارند. برای فصل بهار و تابستان عالی هستند چرا که پارچه‌ی نخی، تنفس‌پذیر است و به‌راحتی هوا را از درون خود عبور می‌دهد. برای محیط‌های رسمی عالی هستند.

  • ساتن

بهترین جایگزین برای روسری و شال ابریشمی، روسری و شال ساتن است. ساتن همان جنسی‌ست که از یک سو براق و از سوی دیگر مات است. یک گزینه‌ی عالی برای مجالس بوده و از نظر قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر از ابریشم است. هرچند از طرفی، ضخامت جنسش بیشتر است و وقتی روی سطوح کشیده می‌شود خش‌خش می‌کند.

  • موهر

پارچه‌ی موهر از پشم بز ماده تهیه می‌شود و اگر آن را بسوزانید بوی موی سوخته به مشام‌تان خواهد رسید. شال و روسری موهر انتخاب خوبی برای آب ‌و هوای سرد است چرا که تا حد خوبی می‌تواند گرما را حفظ کند. برای استایل رسمی، اسپرت و مجلسی مناسب است.

  • پشم

همانطور که از نامش مشخص است، شال پشمی از پشم تهیه می‌شود. تولید شال پشمی در فصول سرد اوج می‌گیرد به این دلیل که گرما را در خود نگه می‌دارد و بنابراین برای فصل تابستان اصلا مناسب نیست.

  • ژاکارد

جنس پارچه‌ی ژاکارد یک خوبی منحصربه‌فرد دارد و آن مقاومت در برابر چروک شدن یا رنگ‌دهی است. شال و روسری ژاکارد مقاومت بالایی داشته و رنگ پس نمی‌دهد. اگر طرحی بر روی آن باشد، زمان دوخت ایجاد شده و بنابراین به‌طور کلی جنس مقاومی است.

  • سیلیک

شال و روسری سیلیک برای استفاده در تمام فصول مناسب هستند. جنس آن‌ها نرم و لطیف و سبک است و می‌توانند مانند یک عایق عمل کنند. در برابر چین و چروک تا حد خوبی مقاوم هستند. همچنین در برابر پارگی و کشش نیز مقاومت دارند.

همانطور که مشاهده می‌کنید، هر پارچه‌ای با توجه به جنسی که دارد، برای رویداد یا زمان‌های خاصی مناسب است، بنابراین شما هم باید تنوع جنس داشته باشید تا مشتری برای هر هدفی که در سر دارد، بتواند نیازش را با اجناس شما برطرف کند.

برند

یکی دیگر از فاکتورهای معرفی شده در مقاله راهنمای خرید عمده شال برند است. شما خود بهتر می‌دانید که هر برند تولید شال سلیقه و نگاه خاص خودش را دارد. به‌طور طبیعی از هر مغزی تم خاصی از ایده‌ها تراوش می‌کنند. به همین دلیل، مهم است که شما جنس‌تان را از انواع برندها تهیه کنید تا تنوع محصول‌تان تکمیل شود. گذشته از این، برندها روی نام‌شان زیاد تبلیغات می‌کنند و خیلی از اوقات یک مشتری صرفا به برند توجه می‌کند تا به نیاز واقعی‌اش. ممکن است اینطور به نظر برسد که حفظ تنوع برند کار پرزحمتی‌ست، چرا که هر یک از تامین‌کنندگان (عمده‌فروشان) محصولات تعداد خاصی از آن‌ها را پوشش می‌‌دهد؛ همینجا توصیه می‌کنم دست نگه دارید، چون استثنائاتی هم هست؛ مثلا به‌سود. تامین‌کنندگانی مثل به‌سود با تعداد برندهای زیادی کار می‌کنند که این باعث کمتر شدن زحمت تامین جنس می‌شود. اگر سایت یا اپلیکیشن این برند را چک کنید، متوجه می‌شوید که با بیش از ۴۰ تولیدی معتبر همکاری می‌کند.

یک راهنمایی کوچک دیگر…

راهنمای خرید عمده شال یک راهنمایی کوچک دیگه

اهالی بازار می‌دانند که برای خرید شال عمده یا باید به انبارها مراجعه کنند یا از طریق کانال‌هایی مثل تلگرام یا اینستاگرام محصولات عمده‌فروشی‌ها را چک کنند. اما با توجه به شرایط فعلی کشورمان و فیلتر شدن این برنامه‌های کاربردی، بسیاری از فروشندگان به دردسر گرفتار شدند و در چنین شرایطی لازم است یک راه جایگزین داشته باشیم. می‌خواهم شما را در ادامه راهنمای خرید عمده شال، با راه جایگزین آشنا کنم.

من به‌واسطه‌ی کارم ساعات زیادی را در فضای مجازی می‌گذرانم، و خب انواع اپلیکیشن‌های مختلف که کارهای جالب و حتی بعضا خنده‌داری هم انجام می‌دهند دیده‌ام. یک بار اپلیکیشنی دیدم که از شما می‌خواست قد خود را وارد کنید تا جمله‌ی «قد شما فلان قدر است» را تایپ کند! اما گاهی اپلیکیشن‌های کاربردی خوبی هم به چشمم می‌خورد.

در کافه بازار (پلی استور ایرانی برای گوشی‌های اندروید) و در سیب اپ (اپ استور ایرانی برای گوشی‌های آیفون) اپلیکیشنی وجود دارد به اسم «۱۷آنلاین» که به‌صورت تخصصی روی فروش اینترنتی و عمده‌ی شال و روسری فعالیت می‌کند. این اپلیکیشن یک‌جورهایی نماینده‌ی بازار بزرگ هفده شهریور مشهد است که تقریبا هر فروشنده‌‌ی پوشاکی در ایران آن را می‌شناسد.

به کمک این اپلیکیشن احتمالا به‌راحتی می‌توانید مواردی را که پیشتر ذکر کردم رعایت کنید و خب… انواع مدل شال جدید را به‌صورت آنلاین بخرید.

امیدوارم مطلب راهنمای خرید عمده شال برای شما مفید بوده باشد. بیایید و نظری بنویسید در رابطه با این که من در مورد چه مسائلی برای شما بنویسم یا ویدیو تولید کنم یا با تصویر در اینستاگرام منتشر کنم… دوست دارید مطلب آموزشی ببینید یا خبری؟ یا شاید هم سرگرمی؟ لطفا نظرتان را بنویسید. خوشحال خواهم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا