آموزشی

30 مدل دکور مغازه شال و روسری + معرفی ویژگی های ویترین روسری فروشی

ویترین فروشگاه شما یکی از مهمترین ارکان جذب مشتری می باشد، هر مشتری در اولین نگاه به ویترین شما نگاه می کند و اگر برایش جذاب نباشد وارد فروشگاهتان نمی شود. برای همین است که دکور مغازه شال و روسری امر بسیار مهمی برای هر کسب و کاری مخصوصا شال و روسری بشمار می رود. برای ایده گرفتن حتما این مقاله از پخش شال و روسری به سود را تا انتها بخوانید.

شال و روسری بدلیل اینکه ارتباط مستقیم با خانمها دارد باید ویترین شال و روسری جذاب و زیبایی داشته باشد که جزییات را بخوبی رعایت کرده باشد، خانمها نسبت به آقایان ریزبین تر هستند، برای همین مهم است که جزییات را رعایت کنید.

امروزه شرکت‌های زیادی در زمینه دیزاین شال و روسری فروشی فعالیت می کنند، اگر شما در زمینه ویترین سازی و قفسه کشی مغازه تجربه دارید، خودتان می توانید این کار را انجام دهید، اما اگر تجربه ای ندارید، بهتر است این کار را به اهالی فن بسپارید.

دیزاینرها و کسانی که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی مغازه ها فعالیت می کنند، می توانند به شما در زمینه دکور زدن ویترین و فضای داخلی مغازه تان کمک شایانی بکنند.

برای یک ویترین خوب و قفسه بندی مغازه شال و روسری مناسب، شما به انواع رگال شال و روسری فروشی نیازمند هستید و بهتر است از رگالهای مدل جدید و به روز استفاده کنید.

اگرچه در گذشته از ویترین های ساده و رگال و قفسه های مشبک استفاده می شد اما امروزه روشهای جدیدی برای دکور زدن و چیدمان داخلی مغازه ابداع شده است.

اغلب طراحان دکور روسری فروشی آلبومی از نمونه کارهای خود دارند و شما می توانید با دیدن آنها و بررسی متراژ و شکل مغازه خودتان، به یک طرح خوب و مناسب برسید.

انواع قفسه بندی مغازه شال و روسری

قفسه بندی و چیدن اجناس نیازمند تخصص و سلیقه فراوان است، بهتر است از رنگهای متضاد و طیفهای رنگی مختلف در چیدمان بهره ببرید.

همانطور که یک ضرب المثل قدیمی می گوید همیشه زیبایی در سادگی است، پس به خاطر داشته باشید که درعین حالی که طراحی دکوراسیون باید از روشهای جدید و بدیع کار بگیرد، سادگی خود را نباید از دست بدهد.

در نهایت این سادگی است که چشم نواز و جذاب به نظر می رسد و مشتری را به داخل فروشگاه شما هدایت می کند.

بهتر است اجناس خودتان را به در معرض دید مشتری قرار دهید و اگر شالها و روسری های رنگ روشن دارید، بهتر است آنها را به شکلی بچینید که رنگهایشان در مقابل دیدگان مشتریان شما باشد.

استفاده از رنگهای گرم و جذاب یکی از تکنیکهای مهم چیدمان شال و روسری در مغازه می باشد، یک فروشنده خوب فروشنده ایست که بتواند در طول روز مرتب بودن و نظم مغازه را حفظ کند.

حتما با مشتری هایی مواجه شده اید که دهها شال و روسری را باز میکنند و در نهایت یک عدد شال یا روسری می خرند و بعد می روند. در چنین وضعیتی است که فروشنده با ویترین مغازه شال و روسری فروشی، بهم ریخته و دهها شال و روسری باز شده می ماند.

فروشندگی شال و روسری یکی از سخت ترین کارهای فروشندگی می باشد، بیشتر وقت فروشنده صرف مرتب کردن قفسه ها و شال و روسری های باز شده می شود.

اگر بتوانید قفسه ها را به شکلی طراحی کنید که برداشتن و جاگذاری شالها راحت تر انجام شود، بهترین کار را کرده اید.

انواع دکور شال و روسری فروشی

برای یک مغازه شال و روسری فروشی دکورهای مختلفی می توان اجرا کرد، البته قبل از انتخاب مدل باید متراژ و شکل و شمایل مغازه خود را بررسی کنید.

بسیاری از مغازه ها به شکل مستطیل هستند و هرچه حاشیه بیشتری داشته باشند، زمینه بهتری برای چیدن ویترین دارند. چیدن ویترین می تواند بنا بر صلاحدید بصورت ماهیانه یا دوماهانه تغییر کند.

پیشنهاد میکنیم حتما دکور مغازه خود را در طول ماههای مختلف تغیییر دهید، این باعث می شود که مشتریان و عابران متوجه شوند که مغازه شما به روز است و دکورش هر ماه عوض می شود.

چیدمان داخلی مغازه نیز به همین شکل می باشد، باید سعی کنید در کنار قفسه های دیواری از رگال و قفسه های شیشه ای و دکوریجات داخلی استفاده کنید.

یکی از نکات مهم برای هر مغازه ای اینست که از فضای داخلی مغازه به بهترین شکل ممکن استفاده کرده باشد، همیشه به خاطر داشته باشید که مشتریان شما خانمهایی هستند که به جزییات دقت می کنند، پس سعی کنید همواره ویترین و قفسه ها را تمیز و مرتب نگه دارید.

دکورهای امروزی برخلاف گذشته به شکلی چیده می شود که مشتری بتواند اجناس را به راحتی ببیند و لمس کند. اگر تجربه فروشندگی دارید، می دانید که اکثر مشتریان علاقه دارند قبل از خرید به اجناس دست بزنند و جنس پارچه شال یا روسری را با دست خود لمس کنند.

پس سعی کنید اجناس را طوری بچینید که مشتریان شما احساس راحتی کرده و بتوانند اجناس را از نزدیک ببینند.

فضای داخلی مغازه خود را مدیریت کنید، علاوه بر اتاق پرو سعی کنید از چندین آینه بزرگنما در اطراف مغازه بهره ببرید. اکثر مشتریها دوست دارند خودشان را در آینه ببینند، پس بهتر است به این نیاز مشتری خود پاسخ دهید و در چند نقطه مشخص از مغازه آینه های قدی کار بگذارید.

نکته مهمی که در زمینه دکور داخلی مهم است، اینست که دکوراسیون شما نباید دست و پاگیر باشد و مشتری را معذب کند. برخی فروشگاهها آنقدر جنس داخلی فروشگاه ریخته اند و آنقدر دکور خود را چفت چیده اند که مشتری احساس ناراحتی می کند و بجای ماندن در مغازه ترجیح می دهد آنجا را ترک کند.

این مشکل زمانی بدتر می شود که چندین مشتری همزمان وارد مغازه می شوند، در چنین وضعیتی کمتر مشتری علاقه دارد که در مغازه بماند.

پس سعی کنید فضای مانور برای مشتریان خود در نظر بگیرید و فضای کافی برای چرخیدن و قدم برداشتن مشتری خالی بگذارید.

از دکورهای دست و پاگیر و بسیار بزرگ بپرهیزید، این باعث می شود مشتری های خجالتی نتوانند با شما راحت باشند، اکثر مردم علاقه ای به دکورهای بسیار بزرگ و دست و پاگیر ندارند و برای همین باید همیشه سعی کنید از دکورهایی استفاده کنید که مورد پسند همگان می باشد، برای همین است که از قدیم گفته اند : زیبایی در سادگی است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا