راهنمای محصول

شال موهر چیست؟ انواع مدل های شال موهر 1401

شال موهر چیست ؟ و آیا موهر یک نوع پارچه است یا یک نوع بافت پارچه؟ همه ساله با شروع فصل سرما، برندهای مختلف کالکشن پاییزه خود را به بازار عرضه می کنند، اکثر برندها تلاش می کنند شال و روسری های متفاوت در طراحی، جنس و چاپ تولید کنند تا بتوانند سهم بیشتری در بازار داشته باشند.

جدیدترین مدل های شال و روسری پایییزه اندکی قبل از شروع سرما وارد بازار می شوند تا کسبه آمادگی های لازم برای آغاز فصل سرما را داشته باشند. همه ساله مدل های شال و روسری موهر نیز در فصل سرما وارد بازار می شود.

اما بسیاری هنوز نمی دانند که شال موهر چیست و چرا به آن موهر می گویند. برخی فکر می کنند مدل های شال و روسری موهر یک برند از برندهای شال و روسری است، در حالیکه اینگونه نیست.

شال و روسری موهر به شال و روسری هایی گفته می شود که جنس پارچه شان «موهر» است، پارچه های موهر نوعی پارچه ضخیم و پشمین هستند که مخصوص فصل سرما بوده و برندهای مختلف ممکن است از این پارچه برای تولید شال و روسری بهره ببرند.

مدل های شال و روسری موهر ممکن است بسیار زیاد باشد و نمی توان گفت که در چند نمونه خلاصه شده است.

در فصل پاییزه اکثر مشتریان ترجیح می دهند که با رعایت اصول ست کردن در شال های پاییزه موهر ، استایل پاییزه خاص خود را داشته باشند، اما همانگونه که گفته شد، پارچه های موهر می توانند بی نهایت مدل داشته باشند، برای همین می بایست ابتدا درباره مدل های شال و روسری موهر اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید استایل مورد نظر خود را داشته باشید.

شال موهر چیست؟

همانطور که گفته شد، شال موهر یک مدل از شال های پاییزه می باشد که با پارچه هایی از جنس موهر تولید می شود، پارچه های موهر پارچه های ضخیم و پشمینی هستند که برای شال و روسری پاییزه مناسب هستند.

همانطور که می دانید در فصل سرما، خانم ها بدنبال شال و روسری هایی هستند که بتواند از سر آنها در برابر سرما محافظت کند، پس باید بدنبال شال و روسری هایی بروند که ضخیم بوده و گرما را حفظ کند و مانع ورود سرما به سر شود.

شال موهر بدلیل ضخامتی که دارد می تواند گزینه مناسبی برای فصل سرما باشد، برندهای مختلف ممکن است از پارچه های موهر برای تولیدات خود استفاده کنند و شال و روسری تولید کنند، پس به خاطر داشته باشید که موهر برند نیست، بلکه جنس پارچه است.

شال های پاییزه موهر علاوه بر ضخامتی که دارند، بافت متراکم و مستحکمی دارند، به همین دلیل مانع ورود هوای سرد به سر می شود. از سوی دیگر شال های موهر بدلیل اینکه پشمین هستند، حس خوبی برای افراد ایجاد می کنند.

بسیاری از مشتریان هستند که شال موهر را برای حس خوبی که هنگام لمس این شال به فرد دست می دهد، آن را می خرند. شال های موهر از کرک و پشم پوشیده شده و هر چه کیفیت پارچه بیشتر باشد، یکدست تر و ملایم تر بوده و حس بهتری به فرد دست می دهد.

تاریخچه تولید و عرضه شال موهر در چند سال اخیر نشان می دهد که این پارچه توانسته بخش عمده ای از بازار را به خود اختصاص دهد و بسیاری از خانمها ترجیح می دهند در فصل سرما از شالهای موهر استفاده کنند.

شالهای موهر بدلیل جنس خوبشان دوام بسیار بالایی دارند و برای همین مشتریانی که بدنبال اجناس بادوام می گردند، این شالها را انتخاب می کنند.

از پارچه های موهر علاوه بر شال و روسری در سایر پوشاک نیز استفاده می شود و شما می توانید در بازار انواع پیراهن، بلوز و هودی هایی با جنس موهر ضخیم ببینید.

اگرچه پارچه های موهر مورد استفاده در شال با سایر پارچه های موهر تفاوت دارد، اما در مجموع می توان گفت که این پارچه در بسیاری از پوشاک استفاده شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

ویژگی های شال موهر پاییزه چیست؟

شال های پاییزه معمولا نسبت به سایر شالها ضخیم تر هستند، دلیل این مساله هم واضح است، چرا که کلیه پوشاک مربوط به فصل سرما نسبت به پوشاک فصل تابستان، ضخامت بیشتری دارند.

شال های موهر در قواره ها (ابعاد) مختلف تولید می شوند و برای طیف های مختلف جامعه بانوان مناسب می باشد.

ویژگیهای خاص شال های موهر اینست که این شالها با داشتن بافت متراکم مانع ورود سرما به داخل می شوند و بهمین دلیل از سرماخوردگی افراد جلوگیری می کند.

نکته دیگر اینست که پارچه های موهر دارای کرک و پشم هستند و بهمین دلیل گرمای مطبوعی در سر ایجاد می کند. وجود کرک و پشم باعث می شود که شال موهر ایست بهتری روی سر داشته باشد و از روی سر سُر نخورد.

یکی از مشکلاتی که اغلب خانمها با شال یا روسری دارند اینست که شال از روی سرشان پایین می افتد، پارچه های موهر بدلیل بافت و داشتن کرک بخوبی روی سر می نشیند و سر نمی خورد، ازینرو می توان گفت که برای همه خانمها مناسب می باشد.

زیبایی، دوام، تراکم بالا، ایست مناسب، ضخامت و گرما همگی از جمله ویژگیهای شال های موهر می باشد.

آیا شال موهر همان شال پاییزه است؟

شال موهر چیست؟ انواع مدل های شال موهر 1401

همه ساله با نزدیک شدن فصل سرما، موجی از انواع مدل های متنوع شالهای پاییزه به بازار سرازیر می شود، فروشگاه ها و مغازه ها سعی می کنند از هر باغی گلی بچینند و مدلهای متنوع شال و روسری های پاییزه را برای مشتریان خود خریداری کنند تا به قول معروف جنسشان جور باشد.

شال های پاییزه طیف بسیار گسترده ای دارد و به تعداد تولیدکنندگان شال متفاوت است، بدین معنی که هر برندی شال های پاییزه خود را تولید می کند و به بازار عرضه می کند.

اگر چه بسیاری تصور می کنند شال موهر همان شال پاییزه است، اما اینگونه نیست.

شال های موهر تنها یکی از جنس های پارچه مورد استفاده در شال و روسری های پاییزه است. دانستن این نکته بسیار مهم است که موهر نوعی جنس پارچه است نه یک برند یا مدل شال!

با این وجود بسیاری از کسبه تصورشان اینست که شال موهر همان شال پاییزه است.

با شروع فصل سرما، اکثر برندها و تولیدکنندگان شال و روسری، کالکشن های مختلف پاییزه خود را به بازار عرضه می کنند.

ممکن است برخی از این تولیدکنندگان از پارچه های موهر استفاده کنند، برای همین بسیاری از کسبه دچار این اشتباه می شوند که شال موهر را شال پاییزه می نامند، به زبان ساده تر می توان گفت هر شال موهری یک شال پاییزه است، اما هر شال پاییزه ای موهر نیست.

انواع مدلهای شال موهر

برندهای مختلف تلاش دارند تا از پارچه های موهر برای تولید شالهای متفاوت و خاص بهره ببرند. همه ساله مدلهای جدیدی از سوی تولیدکنندگان طراحی و تولید می شود و ممکن دهها مدل متنوع جدید به بازار عرضه شود.

در سالهای اخیر تمایل بانوان به شالهای قواره بزرگ بیشتر شده و برخلاف گذشته که خانمها به شالهای قواره کوچک علاقمند بودند، امروزه شالهایی به ابعاد دو متر نیز تولید و عرضه می شود.

انواع مدلهای شال موهر بسته به برندهای تولیدکننده ممکن است متفاوت باشد، برخی برندها شال موهر با رنگ آمیزی و چاپ سورئال را ترجیح می دهند و برخی دیگر پارچه های ساده را بیشتر می پسندند. در مجموع می توان گفت مدلهای شال موهر از ساده تا مجلسی بر اساس سه مولفه رنگ، طراحی و چاپ دسته بندی می شوند.

مدلهای شال موهر بر اساس رنگ شامل طیفهای گسترده رنگی، مخلوط و شالهای طیفی می شود. شالهای طیفی به شالهایی گفته می شود که رنگ آمیزی آنها بصورتی است که ابتدا و انتهای شال دارای دو رنگ متمایز بوده و هر چه به مرکز شال نزدیک می شویم، رنگها مات و کمرنگ می شوند تا جایی که دو رنگ در یکدیگر محو می شوند.

مدلهای شال موهر بر اساس طراحی شامل شالهایی است که دارای دستک، منگوله، گلدوزی و تمام خرج کارهای مرتبط با شال می باشند. تولیدکنندگان شال برای زیباسازی شالهای خود از خرج کارهایی در تولید شال بهره می برند که برای شالهای موهر ممکن است توپک، دستک یا منگوله مورد استفاده قرار بگیرد.

شالهای موهر بر اساس چاپ نیز مدلهای متنوعی دارند، چاپ پارچه از دیرباز موضوع مهمی در عرصه تولید شالهای باکیفیت بوده و هست. شالهای موهر نیز مانند تمام شالهای دیگر از لحاظ چاپ دارای چندین مدل می باشند و هر چه کیفیت چاپ بالاتر باشد، تبعا قیمت آن نیز بالاتر می رود.

با توجه به آنچه گفته شد امیدواریم شما کسبه و بازاریان یا مشتریان محترم بتوانید خرید بهتر و حرفه ای تری را تجربه کنید. هر چه بیشتر درباره محصولات اطلاعات داشته باشید، بهتر می توانید به مخاطبان و مشتریان خود توضیح دهید.

امروزه مشتریان محصولات شال و روسری نسبت به ده بیست سال پیش تفاوت زیادی دارند، در گذشته مشتریان اطلاعات چندانی درباره انواع پارچه، چاپ و مدلهای شال و روسری نداشتند، اما امروزه به کمک اینترنت و شبکه های اجتماعی همه مشتریان شما اطلاعات کاملی درباره همه چیز محصولات دارند، برای همین شما بعنوان کسبه و بازاری باید نسبت به مشتریان خود اطلاعات بیشتری داشته باشید تا بتوانید بخوبی مشتریان خود را مجاب کنید.

از نگاه مشتریان شما بعنوان کاسب و فروشنده، می بایست اطلاعات کاملی درباره آنچه به فروش می رسانید داشته باشید، چرا که مشتریان شما می خواهند بدانند چه محصولی با چه مشخصاتی می خرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا