طراحی و مد

با رنگ سال شال و روسری 2022 آشنا شوید

حتما تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که چگونه رنگ سال انتخاب می شود؟ چه کسی یا کسانی آنرا انتخاب می کنند و فلسفه آن چیست؟

این مقاله به شما کمک می کند تا درباره فلسفه رنگ سال، نحوه انتخاب آن، رنگ سال 1400 و مشخصات تخصصی رنگهای امسال اطلاعاتی کسب کنید.

همه چیز درباره رنگ سال، با رنگهای سال آشنا شوید!
قبل از همه درباره تاریخچه نامگذاری رنگ سال شروع می کنیم. نامگذاری رنگ سال مساله قدیمی نیست و عمرش 21 سال بیشتر نیست.

موسسه پانتون(Pantone) در سال 2000 با ابتکاری جدید، رنگ سال را انتخاب کرد، اولین رنگ سال آبی نیلگون (Cerulean) با کد اختصاصی Pantone 15-4020 بود.

پانتون در لغت به معنی همه رنگها می باشد، این موسسه در واقع شرکتی است در نیوجرسی آمریکا که حوزه تخصصی آن تفکیک و کدگذاری رنگهاست. با این کار رنگها کد مخصوص به خود را دارند و در هر نقطه از جهان اگر کسی نیاز به کد رنگی بخصوصی داشته باشد، می تواند آنرا تهیه کند.

سیستم تطبیق رنگ پانتون سیستمی برای تولید رنگ استاندارد است، این شرکت هر چند همه ساله رنگ سال را انتخاب و معرفی می کند، اما باید بدانید که انتخاب رنگ سال یک امر رسمی نیست، بلکه بطور غیررسمی از سوی این شرکت صورت می گیرد، اما بدلیل اقبال خوب مردمی و استقبال از انتخابهای رنگ سال، همه ساله مردم منتظر اعلام رنگ سال از سوی کمپانی پانتون هستند.

رنگ سال 2021 و 1400 چیست؟

با رنگ سال شال و روسری 2022 آشنا شوید

سال 2021 و 1400 جهان در وضعیتی خاکستری فرو رفته است، هیچ کس نمی داند ویروس کرونا با جهان چه خواهد کرد؟ هیچ کس حتی فکرش را هم نمی کرد که بشر در اوج پیشرفتگی و تکنولوژی مداری درگیر یک ویروس نادیدنی شود.

کمپانی پانتون امسال بجای یک رنگ، دو رنگ سال معرفی کرده است. رنگ زرد لیمویی با کد PANTONE 13-0647 و رنگ خاکستری با کد PANTONE 17-5104 که ترکیبی با معنی و مرتبط با وضعیت جهان است.

البته این بدین معنی نیست که شما فقط باید از این دو رنگ استفاده کنید، وقتی رنگ سال انتخاب می شود، شما می توانید رنگهای کمرنگ و پررنگ آن طیف رنگ را برای خود انتخاب کنید.

رنگ خاکستری مخلوطی از سفیدی و سیاهی است، از نظر روانشناسان رنگ خاکستری به معنای ابهام و نامشخص بودن است. همچنین رنگ زرد لیمویی به معنای روشنی و امیدواری است.

قرار گرفتن امیدواری در کنار استیصال و درماندگی بشر پیامی است که در انتخاب رنگهای امسال دیده می شود.

البته تفاسیر دیگری نیز درباره این انتخاب وجود دارد. بعنوان مثال برخی معتقدند رنگ خاکستری برای رنگ مو و رنگ زرد برای دکوراسیون و صنعت مد انتخاب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا