آموزشی

8 مهارت یک فروشنده شال و روسری فروشی

اگر شما به تازگی شغل فروشندگی شال و روسری را بعهده گرفته اید، با انجام نکات مهمی که در این مقاله هست که می توانید به موفقیت چشمگیری دست پیدا کنید. پس حتما تا انتهای این مقاله از پخش عمده شال و روسری به سود همراه باشید.

آگاهی شما از مهارتهای یک فروشنده شال و روسری می تواند به رشد کاری شما در شغل جدید کمک کند. هدف نهایی این نوشتار بالا بردن قدرت فروش شما بعنوان یک فروشنده شال و روسری می باشد.

فروشندگی یکی از شغل های سخت دنیاست و نیازمند مهارتهای بسیار بالایی است، شما باید روابط عمومی بالایی داشته باشید و بتوانید با همه مدل مشتری ارتباط برقرار کنید تا در شغل خود موفق باشید.

مهارت های یک فروشنده شال و روسری شامل ارتباط میان فردی، ارتباط چشمی، آداب معاشرت، آگاهی از شغل، مسلط بودن به معرفی اجناس و … می باشد.

برای این منظور شما باید به اصول اولیه فروشندگی آشنا باشید و بتوانید در زمینه های مختلف آموزشهای لازم را ببینید.

آشنا شدن با اجناس مختلف، برندهای معتبر شال و روسری، آشنایی با تجهیزات و دکوراسیون، آشنایی با نحوه فروش و قیمت گذاری و برخورد با مشتری از جمله نکات مهم مهارتهای یک فروشنده شال و روسری می باشد.

آشنایی با اجناس و کالاها در بازار شال و روسری

اولین و مهمترین مهارت شما بعنوان یک فروشنده شال و روسری اینست که اطلاعات کاملی درباره اجناسی که می فروشید داشته باشید.

شناخت انواع شال و روسری، نوع پارچه و نوع چاپ به شما کمک می کند که اطلاعات دقیق تری از انواع شال و روسری داشته باشید.

عمده کالاهای شما را شال و روسری تشکیل می دهد، شما بعنوان فروشنده باید بتوانید تک تک محصولات مغازه خود را به مشتری معرفی و تعریف کنید.

بسیاری از مشتریها علاقمند هستند که اطلاعاتی درباره کارخانه، برند و جنس شال و روسری که خرید می کنند داشته باشند، این اطلاعات را مستقیما از فروشنده می پرسند، اگر شما اطلاعاتی درباره اجناس نداشته باشید، مشتریان به شما اعتماد نخواهند کرد.

برای این منظور شما نیازمند تحقیق و پژوهش درباره انواع شال و روسری هستید. دانستن این موضوعات به شما کمک می کند که راحت تر با مشتریان خود برخورد کنید.

اغلب شال و روسری های فعلی تولید داخل هستند و برخلاف تصور عوام، از کیفیت نسبی خوبی برخوردارند و می توانند با کالاهای مشابه خارجی رقابت کنند.

آشنایی با تجهیزات و دکوراسیون مغازه شال و روسری

8 مهارت یک فروشنده شال و روسری فروشی

یک فروشنده در محیط فروشگاهی باید با کلیه تجهیزات مورد نیاز و دکوراسیون مغازه آشنایی کامل داشته باشد و بتواند دکور مغازه را بصورت ماهانه یا دوماه یکبار تغییر دهد.

تغییر دکوراسیون مغازه یکی از مهمترین کارهای فروشگاه شال و روسری است که اکثرا بعهده فروشندگان باسابقه می باشد.

فروشندگانی که سابقه زیادی در فروشندگی شال و روسری دارند می توانند میان اجناس اهم و مهم کنند و بدانند که چه نوع شال و روسریهایی باید در ویترین مغازه باشند تا مشتریان جدید را به داخل تشویق کنند.

برخی از مسایل در بازار کار هستند که فقط نیازمند تجربه و سابقه کاری می باشند و نمی توان آنرا به شکل دیگری آموخت! تجربه مهمترین دستاورد کسانی است که سالها در کسوت فروشنده با مردم ارتباط داشته اند.

برای تغییر دکوراسیون ابتدا باید بدانید که هدف از این کار چیست؟ اگر دقت کرده باشید بسیاری از مغازه ها در بازار هستند که طی سالهای متداوم هیچ تغییری در آنها نیامده و همه چیز در یک جای مشخص شده قرار دارد. در گذشته ها کسی به این مسایل توجهی نداشت اما امروزه کارشناسان بازار دریافته اند که تغییر دکوراسیون یکی از مهمترین کارها برای جذب مشتری جدید است.

تصور کنید مغازه ای را که هیچ تغییری در ویترین آن نمی‌آید، طبعا همه تصور میکنند که این مغازه یا تعطیل است یا اجناس بنجل و قدیمی دارد، در حالیکه اگر شما بعنوان مغازه دار هر دوماه یکبار ویترین و دکور خود را تغییر دهید، مردم و کسانی که از کنار مغازه شما عبور میکنند، متوجه این تغییرات می شوند و در ذهنشان این مساله متبادر می شود که این مغازه حتما یک مغازه آبدیت و به روز هست که اجناس جدید می آورد.

آشنایی با نحوه فروش و فوت و فن روسری فروشی

یکی دیگر از مهارتهای یک فروشنده شال و روسری اینست که با نحوه فروش شال و روسری آشنا باشد.

همانطور که می دانید شال و روسری مربوط به قشر بانوان است و آقایان کمتر مشتری این محصولات هستند، بنابراین باید متوجه باشید که با خانمها چطور برخورد کنید.

احترام به مشتری یکی از مهمترین اصول کاری فروشندگی شال و روسری است، شما بعنوان فروشنده باید احترام زیادی به مشتریان خود بگذارید. سوای این مساله که آنها مشتری شما هستند، آنها از قشر بانوان هستند و عرف جامعه ما این را می طلبد که با خانمها محترمانه تر برخورد کنید.

مهارتهای یک فروشنده شال و روسری تنها در امر فروش تمام نمی شود، بلکه شما باید بتوانید ارتباطی مداوم و توام با احترام با تمام کسانیکه وارد مغازه شما می شوند برقرار کنید.

درست است که بسیاری از کسانی که وارد مغازه شما می شوند، خرید انجام نمی دهند، با اینحال شما موظف هستید که به آنها احترام بگذارید چرا که ممکن است در آینده یکی از مشتریان شما باشند.

بسیاری از مشتریان در پاسخ به اینکه علاقه دارند از کجا خرید کنند، می گویند که دوست دارند از جایی خرید کنند که فروشنده مهربان و خوش برخوردی داشته باشد. امروزه یکی از هدفهای مردم از خرید، سرگرمی است، بسیاری از بانوان با هدف سرگرم شدن به بازار می روند و با اینکه قصد خرید ندارند، اگر فروشنده مهربان و خوشرویی از آنها استقبال کند، ممکن است به یک خرید خوب منجر شود.

پس به خاطر داشته باشید یکی از مهارت های یک فروشنده شال و روسری خوب اینست که همیشه لبخند به مشتری بزند و با صبر و حوصله مندی جواب سوالات مشتری را بدهد.

آشنایی با نحوه قیمت گذاری روسری

8 مهارت یک فروشنده شال و روسری فروشی

بسیاری از بازاریان در زمینه قیمت گذاری اجناس دچار وسواس می شوند، برخی محصولات هستند که زمینه سود بیشتر را دارند، اما بهتر است شما به سود متعارف خود قانع باشید چرا که با این کار خاطره ای خوش برای مشتریان خود به جای می گذارید.

بهترین شیوه برای قیمت گذاری شال و روسری اینست که سودی بین 20 تا 30 درصد روی قیمت تمام شده کالا بکشید و قیمت نهایی را با 30 درصد سود خالص محاسبه کنید.

اگرچه برخی متخلفین سودهای بیش از 30 درصد نیز بر کالاهای خود اعمال می کنند، اما به یاد داشته باشید که قناعت به سود کم باعث گسترش رزق و روزی شما می شود.

مشتری مداری در حوزه شال و روسری چگونه صورت می گیرد؟

یکی دیگر از مهارتهای یک فروشنده شال و روسری اینست که مشتری مداری داشته باشد، اما چگونه؟ مشتری مداری بدین معنی نیست که بگذارید از شما سوء استفاده شود، بلکه بدین معنی است که همیشه تلاش کنید با احترام متقابل با مشتری خود برخورد کنید.

هر مغازه ای قوانین و مقررات خاص خود را دارد، بعنوان مثال برخی مغازه دارها امکان تعویض یا پس گرفتن کالا پس از فروش ندارند، اما برخی دیگر ترجیح می دهند تا 24 ساعت به مشتریان خود حق تعویض بدهند.

بهر حال شما بعنوان صاحب کسب و کار مجاز هستید که قوانین خاص خود را داشته باشید.

مطالعه بیشتر: تفاوت شال با روسری در چیست؟

بازاریابی و فروش در حوزه شال و روسری چگونه است؟ | آموزش فروشندگی شال و روسری

بازاریابی در کسب و کار شال و روسری به دو صورت انجام می گیرد، یکی حضوری و دیگری اینترنتی! شما می توانید به دو شیوه آنلاین و آفلاین بازاریابی کنید. در شیوه حضوری بهتر است چندین بازاریاب با تجربه فروش روسری استخدام کنید و آنها را به سطح شهر بفرستید تا برای شما مشتری جذب کنند.

اما راه آسانتر اینست که در فضای مجازی بازاریابی کنید، این کار بسیار راحت تر از بازاریابی حضوری می باشد.

در کنار شال و روسری چه جنسی بیاریم که فروشمون بیشتر بشه؟

اکثر مغازه های شال و روسری در کنار اجناس تخصصی خود چند قلم جنس دیگر نیز به ویترین خود اضافه می کنند.

در کنار شال و روسری می توانید انواع جوراب نیز به فروش برسانید. جوراب یکی از پرمصرف ترین پوشاک هر خانواده ای می باشد،

بهمین ترتیب شما می توانید برای جوری جنس خود در کنار شال و روسری، انواع جوراب نیز به مغازه بیاورید تا به مشتریان خود بفروشید.

فوت و فن های روسری فروشی

مهارتهای یک فروشنده شال و روسری در مجموع برای اینست که فروش مغازه شما بالا برود و بتوانید بهترین ورژن فروشگاه خود را داشته باشید.

فوت و فنهای زیادی برای فروش بیشتر و بهتر وجود دارد، شما می توانید مغازه خود را همیشه خوشبو نگه دارید و با این ترفند مشتریان خود را وادار به نشستن در مغازه کنید.

استفاده از کولرگازی در فصل گرما و بخاری در فصل سرما باعث می شود که مشتریان شما در مغازه تان احساس بهتری داشته باشند و از شما خرید کنند.

گاهی اوقات یک لیوان آب سرد ممکن است یک عابر را به یک مشتری تبدیل کند، پس همیشه حواستان باشد با مشتریان خود مهربان باشید تا بتوانید یک فروشنده خوب شال و روسری باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا