آموزشی

صفر تا 100 شغل شال و روسری فروشی – مزایا و معایب از رویا تا واقعیت

شغل شال و روسری فروشی از جمله مشاغل پرطرفدار در میان بازاریان می باشد، دلیل این مساله اینست که شال و روسری چون یکی از پوششهای مصرفی برای خانمها می باشد، مشتریان زیادی می تواند داشته باشد. اما این شغل چه مزایا و معایبی دارد؟ برای پاسخ به این سوال، تا انتهای این مقاله از تولیدی و فروش شال و روسری عمده به سود همراه باشید.

همانطور که می دانید اکثر خانمها در منزل کلکسیونی از انواع شال و روسری دارند. شال مجلسی، شال بهاره، شال تابستانه، شال حریر، شال نخی، شال بلند و شال کوتاه تنها بخشی از شالهایی است که خانمها بدان نیاز دارند. همچنین روسری هم یکی از پرمصرف ترین پوششها برای خانمهاست.

شغل شال و روسری فروشی بدلیل اینکه با قشر بانوان ارتباط مستقیم دارد، ظرافتهای خاص خود را دارد و چون خانمها نسبت به آقایان ظریف بین تر و حساس تر هستند، این شغل نیز نیازمند توجه و دقت فراوان است.

افرادی که می خواهند وارد شغل شال و روسری فروشی شوند باید بدانند که مسیر چندان راحتی پیش رویشان نیست و این شغل نیز سختیهای خاص خود را دارد.

اگر به تازگی می خواهید وارد این شغل شوید، باید قبل از هر چیز نسبت به شغل روسری فروشی تحقیق کنید و بی گدار به آب نزنید.

برای ورود به این شغل باید بدانید که شال و روسری چیست، چگونه تولید می شود؟ کدام برندها در این محصولات معتبر هستند؟ چه کارخانه هایی شال و روسری تولید میکنند؟ کدام مراکز پخش در سطح کشور کار می کنند؟ بهترین پارچه های شال و روسری تولید کجاست؟ و سوالاتی از این دست.

قبل از هر چیز باید بدانید که شال و روسری پوششی است که برای پوشاندن سر خانمها مورد استفاده قرار می گیرد. این پوشش دارای دو شکل شال و روسری می باشد که هر کدام از اینها دهها طراحی، مدل و پارچه می توانند داشته باشند.

شال ها مستطیل شکل و روسری ها مربع شکل هستند، قواره های شال از 75*190 تا 80*200 و 100*200 و 100*270 می باشد و قواره های روسری از 70 تا 140 می باشند.

اکثر کارخانجات شال و روسری در داخل کشور اجناسی با کیفیت مطلوب تولید می کنند و برخلاف تصور برخی افراد که فکر می کنند اجناس خارجی نسبت به اجناس مشابه ایرانی باکیفیت تر هستند، در عرصه شال و روسری اینگونه نیست.

برندهای مطرح شال و روسری در ایران شامل برند سیمارو، کارخانه شال و روسری اچ پی اس، برند ام ان تی، برند ویکتوریا، برند احرار، آس برند، برند آستک، برند پیسلی، برند ویچی، برند شاتل، برند ریبرو، برند پیرامید، برند سیدو و … می باشند که همگی تولیداتی در حد کارهای خارجی دارند.

شغل شال و روسری فروشی از بیرون آسان به نظر می رسد و کسانی که از بیرون به این مغازه نگاه می کنند تصورشان اینست که کار چندان سختی نیست اما وقتی وارد این کار شوید متوجه سختی کار می شوید.

انتخاب شال و روسری و خرید کردن از جمله کارهای بسیار تخصصی و مهم در این شغل می باشد، شما باید هوشیار باشید و اجناسی را بخرید که بتوانید آنها را بفروشید وگرنه در مدت زمان کوتاهی کلی جنس روی دست شما باد می کند.

بسیاری از افراد با ناآگاهی وارد شغل شال و روسری فروشی شدند و گمانشان این بود که خیلی راحت می توانند موفق شوند، اما متاسفانه با ضررهای مالی بسیار زیاد مجبور شدند مغازه را جمع کنند. برای همین باید قبل از انجام این کار جوانب را بسنجید و همواره با اهل فن و کسبه باسابقه مشورت بگیرید تا ضریب خطای خود را به پایین ترین حد ممکن برسانید.

مزایا مغازه شغل روسری فروشی

شغل شال و روسری فروشی با وجود سختیهایی که دارد، مزایا و خوبی هایی نیز دارد که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد.

این شغل از جمله شغلهایی است که بسیار تمیز و بدور از هر گونه آلودگی می باشد، شما بعنوان صاحب مغازه با اجناسی سر و کار دارید که از جنس پارچه هستند و با مشتریانی روبرو هستید که اکثرا خانم می باشند.

یکی دیگر از مزیت های شغل شال و روسری فروشی اینست که شال و روسری فاسد نمی شود و تاریخ انقضا ندارد، اگر امسال شالی را بخرید و نتوانید آنرا به فروش برسانید، می توانید در سال بعدی آن را به فروش برسانید. ما در مقاله ویژگی های یک مغازه شال و روسری هر آن چیزی که یک مغازه باید داشته باشد را بیان کرده ایم.

نکته دیگری که این شغل دارد اینست که سود خوبی نسبت به شغلهای دیگر دارد، البته اگر شما یک کاسب منصف باشید، می دانید که سود عرف بازار شال و روسری بین 20 تا 30 درصد می باشد و اگر بتوانید فروش خوبی داشته باشید، همین سود برای شما کفایت میکند.

مزیت دیگر شغل شال و روسری فروشی اینست که شال و روسری ازجمله پوششهای مصرفی خانمها هستند و خانمها همیشه بدان نیاز دارند، پس تمام فصول سال و همه روزها روز خریدن شال و روسری است و هیچ وقت بازار شما تعطیل نمی شود.در آخر این شغل از سری شغل هایی است که افرا با سرمایه اندک به عنوان دست فروشی شال و روسری می توانند کارشان را شروع کنند. این موضوع برای خانم های خاندار هم وجود دارد.
فروش شال و روسری در منزل یکی از کارهایی است که در اصطلاح به نام فروش خانگی و کار در منزل روسری شناخته می شود.

آنچه گفته شد بعنوان مزایای شغل شال و روسری فروشی مطرح می باشد و بعنوان عوامل ترغیب کننده برای کسانی است که می خواهند وارد این شغل شوند.

معایب شغل روسری فروشی

همانگونه که در پاراگراف بالا گفته شد، هر شغلی می تواند مزایا و معایبی داشته باشد، هیچ شغلی در دنیا نیست که راحت و بدون هیچ مشکلی باشد. بالاخره هر شغلی که انتخاب کنید سختیها و چالش هایی روبروی شما قرار می دهد.

شغل شال و روسری فروشی نیز در کنار خوبیهایی که دارد، معایبی نیز دارد که به آنها می پردازیم.

اولین و بزرگترین مشکل شال و روسری اینست که فقط برای خانمهاست و آقایان هیچوقت شال و روسری مصرف نمی کنند، بدین ترتیب شما نیمی از بدنه جامعه را از دست می دهید و فقط نیمی از پیکر جامعه مشتریان شما هستند.

نکته دیگری که می توان از آن بعنوان عیب سخن گفت اینست که اکثر عمده فروشیها فقط و فقط بصورت نقدی اجناس خود را به فروش می رسانند و این برای کسانی که تازه کار هستند، کار را سخت می کند. چرا که باید شال و روسری را نقدی خریده و بفروشند، به این شکل قدرت مانور چندانی نمی توانند داشته باشند، برخلاف شغلهای دیگر که اجناس را با چک سه تا پنج ماهه به فروش می رسانند، شال و روسری اینگونه نیست.

یکی دیگر از مشکلات شغل شال و روسری فروشی اینست که مدلهای شال و روسری هر روز تغییر می کند و مدلهای جدیدتر به بازار می آید، این کار فروشندگی را سخت می کند، چرا که سلایق مشتریها قابل پیش بینی نیست و بدلیل سرعت زیاد عوض شدن مدلها و طراحیها، ممکن است از بازار عقب بیفتید.

مواردی که ذکر شد اهم معایب شال و روسری فروشی می باشد که طبق گفته کسبه و بازاریان باسابقه مشکلات اساسی این شغل می باشند.

مطالعه بیشتر: آموزش اپلیکیشن 17 آنلاین

نحوه دریافت نمایندگی روسری فروشی

اگر شما به تازگی به فکر ساختن مغازه شال و روسری فروشی افتاده اید و بدنبال این هستید که نمایندگی یکی از برندها را دریافت کنید، باید در نظر داشته باشید که ایجاد نمایندگی بر اساس هر برند، قوانین و شرایط خاص خود را دارد.

بسیاری از برندها تحت شرایط خاصی حاضر هستند در شهرها و شهرستانها نمایندگی بزنند.

برخی برندها برای نمایندگی های خود محدودیتهایی تعیین می کنند، بعنوان مثال وقتی شما نمایندگی برند الف را دارید، دیگر مجاز نیستید که محصولات برند ب را هم در ویترین خود بچینید.

با اینحال داشتن یک نمایندگی می تواند برای شما کسب و کار خوبی ایجاد کند، اکثر برندهای معتبر در بازار اعتبار خوبی دارند و شما می توانید از اعتبار آنها برای کسب و کار خود بهره ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا