آموزشی

سیر تا پیاز راه اندازی مغازه شال و روسری | از پیدا کردن مغازه تا خرید جنس

هر کسب و کاری برای شروع نیازمند بودجه و سرمایه اولیه می باشد، چه بخواهید وارد بازار بشوید، یا اینکه بصورت اینترنتی اقدام به فروش اجناس بکنید، در هر دو صورت نیازمند سرمایه اولیه هستید.

شال و روسری فروشی نیز مثل تمام شغلهای دیگر نیازمند پول اولیه برای خرید جنس، اجاره مغازه و خرید اولیه می باشد. این مقاله درباره سرمایه اولیه راه اندازی مغازه شال و روسری مطالبی را در اختیار شما قرار می دهد.

شما با خواندن این مقاله می توانید به پرسشهای خود در راستای معرفی شغل شال و روسری فروشی ؛ درباره سرمایه اولیه راه اندازی مغازه، میزان سرمایه برای رهن و اجاره مغازه و همچنین هزینه های جاری برای گرداندن مغازه پاسخ می دهید.

البته باید در نظر داشته باشید که هر مغازه ای بسته به اینکه در کدام نقطه شهر قرار گرفته باشد و چه متراژی داشته باشد، ممکن است هزینه های متفاوتی داشته باشد و نمی توان به قاطعیت درباره این مساله صحبت کرد.

با این وجود یکسری اصول درباره شروع مغازه شال و روسری وجود دارد که با رعایت آنها می توانید مغازه خود را بسازید و کسب و کار خود را شروع کنید.

سرمایه لازم برای راه اندازی مغازه شال و روسری چقدر است؟

با توجه به شرایط فعلی بازار و نوسان قیمتهای بازار ارز و طلا نمی توان رقم دقیقی برای سرمایه اولیه راه اندازی مغازه شال و روسری عنوان کرد، چرا که همه میدانید در شرایط فعلی هیچ ثباتی در بازار وجود ندارد و اجناسی که دیروز با پنج هزار تومان خریداری می کردید، امروز باید بیست هزار تومان خریده شود.

عدم ثبات در بازار باعث شده که مشکلات زیادی در بازار بوجود بیاید، با این توصیف می توان گفت سرمایه اولیه شما باید به مقداری باشد که بتوانید پانصد شال و روسری خریداری کنید تا بخشهایی از ویترین و قفسه هایتان پر شود.

هر یک از کسبه برای کاسب شدن مسیر شخصی خود را پیموده اند و نمی توان فرمول مشخصی برای شروع یک کسب و کار نوشت، با تمام این اوصاف شما قبل از هر اقدامی نیازمند تحقیق درباره مکان مورد نظر خودتان هستید.

سعی کنید در جایی مغازه بزنید که تا شعاع دوسه کیلومتری شما مغازه شال و روسری نباشد، یا اگر در پاساژ و مجتمع مغازه دارید، بهتر است در طبقاتی که مربوط به پوشاک بانوان است، مغازه شال و روسری باز کنید.

هر چه میزان سرمایه اولیه شما برای شروع کار در مغازه شال و روسری بیشتر باشد، مسلما قدرت مانور بیشتری خواهید داشت، پیشنهاد ما به شما اینست که در قدم اول دو سوم سرمایه اولیه خود را خرید کنید و یک سوم را بعنوان پشتیبان در حساب خود نگه دارید.

بی گدار به آب نزنید و خرید بزرگ انجام ندهید، بهتر است به شیوه قطره چکانی و کم کم مغازه خود را پر کنید. یک سوال؛ تفاوت فروشگاه محلی و پاساژی شال و روسری در چیست؟ حتما مقاله مربوطه را کلیک کنید و مطالعه کنید.

سرمایه اولیه راه اندازی روسری فروشی

سیر تا پیاز راه اندازی مغازه شال و روسری | از پیدا کردن مغازه تا خرید جنس

برای ورود به بازار شال و روسری، پس از اجاره یا رهن مغازه و ساخت دکور و خرید قفسه ها، بهتر است با سرمایه ای بین 50 تا 100 میلیون تومان بعنوان سرمایه اولیه راه اندازی مغازه شال و روسری در حدود بیست و چهار متر شروع کنید.

برای خرید شال و روسری عجله نکنید، خرید شال و روسری نیاز به تحقیق و تفحص درباره چندین موضوع دارد، در ابتدا باید بدانید که محصولات تابستانه و زمستانه با هم متفاوت هستند، اگر در فصل گرما هستید، کارهای نخی و خنک طرفداران بیشتری دارند، همچنین در چه ایامی از سال هستید؟ اعیاد مذهبی و ایام عزاداری از جمله زمانهایی هستند که مشتریان خاص خود را دارند.

بعنوان مثال اگر نزدیک به ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) هستید، بهتر است چند جین شال و روسری مشکلی محرمی تهیه کنید تا اگر مشتریان شما جنس مشکی خواستند، جنس داشته باشید.

هرگز به صورت یکباره خرید نکنید، چون تجربه ثابت کرده است که اکثر خریدهای ناگهانی و زیاد اغلب روی دست شما باد می کنند. گاهی ممکن است جنس خوبی ببینید و فکر کنید هرچقدر ازین کار داشته باشید فروش می رود، اما اینگونه نیست. حتی بهترین کارها هم وقتی که فصلش تمام شود، خریدار نخواهند داشت.

پس نتیجه می گیریم که خرید خورد خورد و کم کم می تواند به نفع شما بعنوان یک کسبه تازه کار باشد.

سرمایه در گردش مغازه روسری فروشی چقدر باید باشه؟

سرمایه در گردش به معنای تمامی دارایی های نقدی یا نزدیک به نقد یک فرد، نهاد یا سازمان می باشد، یک مغازه دار سرمایه در گردشش شامل نقدینگی حسابها و همچنین اجناس داخل مغازه اش است.

مغازه های شال و روسری اگرچه ممکن است به چشم نیاید اما سرمایه بسیار هنگفتی را صرف خرید اجناس داخل مغازه خود کرد اند. شما بعنوان کسی که می خواهید یک مغازه شال و روسری بزنید باید متوجه باشید که پر کردن قفسه های یک مغازه چقدر هزینه بر و سخت است.

سرمایه در گردش یک مغازه شال و روسری در شرایط فعلی می تواند بین 150 تا 250 میلیون تومان نقدینگی بعلاوه اجناس داخل مغازه باشد. البته این موضوع یک موضوع نسبی است و قطعیت ندارد، بسیاری از بازاریان هستند که بیش از میلیاردها تومان سرمایه در گردش دارند و علاوه بر یک مغازه شال و روسری، ممکن است در شغلهای دیگر نیز سرمایه گذاری کرده باشند.

در هر خرید چقدر باید جنس بخریم؟

خرید کردن برای مغازه یکی از مشغله های اساسی هر کاسبی می باشد، شما اگر سرمایه اولیه راه اندازی مغازه شال و روسری را دارید و می خواهید کار خود را شروع کنید، بهتر است قبل از خرید کردن، لیستی از نیازمندیهای مغازه خود بنویسید و سپس چند بنکدار و عمده فروشی را رصد کنید.

بهتر است برای خرید کردن از مشورت همکارانتان سود ببرید، اگر کسی را نمی شناسید هم جای نگرانی نیست، اگر تصمیم قطعی به خرید دارید، در هر نقطه ای از ایران که باشید می توانید با شماره 05191002131 تماس بگیرید و از کارشناسان پخش عمده به‌سود بصورت رایگان مشورت دریافت کنید.

بهتر است هنگام خرید به آهستگی و باطمانینه اجناس را ببینید و خرید کنید، لزومی ندارد در همان خرید اول رقم بالایی را خرید کنید، بلکه پیشنهاد ما به شما اینست که کم کم خرید کنید.

هزینه رهن و اجاره مغازه شال و روسری فروشی

همانطور که گفته شد رهن و اجاره مغازه برای شال و روسری فروشی، بسته به محله، مکان، متراژ و تردد افراد متفاوت است. اگر محل پر تردد و شلوغ باشد، تبعا اجاره مغازه ها بالاتر است، اگر محله ای آرام و خلوت باشد، اجاره پایین تر!

بهتر است در جایی مغازه بگیرید که در نزدیکی تان شال و روسری فروشی نباشد، اینطوری رقبای کمتری در منطقه دارید و می توانید مشتریهای ثابت زیادی برای خود دست و پا کنید.

البته ناگفته نماند که هزینه رهن و اجاره در شهرهای مختلف بسیار متفاوت است، بعنوان مثال هزینه های رهن و اجاره مغازه شال و روسری بیست متری در مشهد با یک مغازه مشابه در بازار تهران بسیار متفاوت می باشد.

اگر در شهرستانها ساکن هستید، رقم رهن و اجاره تان بسیار پایین تر از شهرهای بزرگ است، بهر ترتیب شما باید برای یافتن مغازه به نقاط مختلف شهرتان سر بزنید و از میان گزینه های موجود، آنچه بر اساس شرایط شما مناسب می باشد را اجاره کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا